Banjo, älskade Banjo



Var upp till stallet igår för att kolla lite med Ellen.
När vi var på väg hem fråga Maria om vi ville rida!
Det ville vi men tyvärr hade Banjo redan gått så jag fick rida Humlan och Ellen Assie.
Snacka om att Humlan är stenhård i munnen.
GIck int ens att få ner på tygel!
Menmen jag red iallafall en annan häst än Banjo.
Men jag måste säga det, han är hur snygg som helst i haGen, utan grimma och guldpäls.
Jag skulle ha haft med mig kameran men jag var ju dum och glömde den.


Bilden som är på Banjo är sen i våras!



Kommentarer
Postat av: Linda

Du får prata med Elisabeth om det. :)



Och bara ett tillägg, om att Humlan är så hård i munnen att du inte kunde få henne att gå på tygeln. Formen kommmer bakifrån, när hästen sätter bakbenen under sig och arbetar korekt med ryggen söker den sig automatiskt neråt, men tyvärr är hela Humlans kropp så stel att hon har svårt att söka sig neråt, till skillnad mot Banjo och Piccolo som böjer ihop halsen och fuskar även fast dom inte går på tygeln :)

2009-08-03 @ 11:31:37
URL: http://lindakarlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0