Concurrent Van't Heike, last part <3

Igår kväll sent någongång så åkte Henke ner till Skåne. Där ska han stå hos min gamla tränare för försäljning. Det är väldigt många fler som söker häst därnere än här uppe så chansen att han blir såld fort är större än om han hade stått kvar på ÄRF. Han kommer få det toppenbra därnere, så vi får hoppas han får sig en ny liten ryttare som kan utvecklas med han!
 
Jag och Hilda kom överens för flera veckor sen att jag skulle rida och sköta han tills han skulle säljas. Så jag har alltid haft som "mål" att rida igång han för försäljning. Senaste tiden har vi lyckats rida ihop oss väldigt bra. Därför känns det liite tråkigt att jag red mitt sista ridpass på han i lördags, men sånt är livet. Man måste gå vidare och det här har bara varit en kul grej. Jag kan förstå att många av er har haft lite frågetecken senaste tiden, så därför skriver jag det här så ni inte ska uppfatta allt fel.
 
Henke är en otroligt fin häst, en av de finaste jag har suttit på. Hade jag haft andra förutsättningar så hade jag mer än gärna köpt han. men nu funkar inte det och då får någon annan ta han. Det är lite för mycket häst för mig, även om han passar mig som handen i handsken. Om några år hade jag lätt köpt en häst som han, när jag har lärt mig rida lite mer och hunnit göra lite mer inom ridningen. Nu är det för tidigt för en sån häst.
 
Jag hoppas verkligen att han kommer till en ryttare som klarar av han så vi får se dem på tävlingsbanorna senare! Det är en sjukt fin häst som aldrig skulle stanna eller riva. Han har ju trots allt knappt varit i en enda bom på två år.
En riktig liten speedhäst!
 
Nu vet ni hur allt ligger till. Har ni några frågetecken, fråga mig eller Hilda direkt. Alla andra har inte den blekaste aning om vad våran "deal" har varit. Ni vill väl inte ha felaktig information? ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Några bilder från abslout sista passet. Bjuder på sista bilden, pållen ville skaka på huvudet!
 
Och tack familjen Öhman för att jag har fått förtroendet att rida denna vackra varelse under några veckor, guld värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0