Onsdag

Började dagen med att försova mig rätt rejält, så fick ställa in morgonens ridpass. Annars har jag inte gjort så mycket mer än att ha bakat en långpannekaka och sett film i sinne. Åkte upp ganska sent till hästarna med min syster där vi red och fixade inför natten. Sen släppte vi ut hästarna i hagen där de kom ihop sig och stod och sparkade mot varandra länge och sjukt mycket. Jag och Emma stod och skrek på dem utan resultat (oväntat liksom). Då dom slutade tog vi ut våra ponnyer och kollade av dom. Dixi var helt utan sår på utsidan men Shanne fick tre stycken på ena bakbenet. Shannes sparkar träffar ju så högt upp på Dixi så hon tar inte sån stor skada. Dixis sparkar träffar däremot längre ner på Shanne och ger sår. Jag kan erkänna att jag var alldeles skakis efteråt och kunde inte lugna ner mig förens jag var hemma. Sjukt läskigt då jag vet att Shanne inte håller för allt och samma sak hände då jag var nere i Sundsvall, fast med hästar på 180 samt 170. En av hästarna blev tvungen att vila några dagar då den fick en svullnad på ena benet. Jag vet att om Shanne får en svullnad eller liknande är det inte bra, hon är ju trots allt utdömd sen tidigare.. Nu ska jag sluta älta det här och kolla serier med min syster som sover hos mig inatt. Vi syns förhoppningsvis någon dag, jag är ju som sagt så bra på att uppdatera..
 
Lydia och Shanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0