Hilda gästbloggar!

Hej alla Malins bloggläsare :) Jag heter Hilda Öhman och jag är 14 år. Jag började rida när jag var 8 år och nu tävlar jag i hoppnig med mina hästar. Tänkte skriva lite om mina hästar jag haft och har!

Min första ponny hette Blackmoor Saoirse men vi kallade henne för Donna. Jag fick henne i juli 2007 och då var jag själv 11 år gammal. Hon är en maxad D-ponny, född år 1998. Nar jag fick henne då hade jag ridit på ridskola och jag var i pricncip nybörjare. Det var hon som lärde mig att rida och hoppa ordentligt. På ett år tog hon upp mig till och med LA(110cm) hoppning. Sedan blev hon skadad och vi var tyvärr tvugna att triangelmärke henne. Nu står hon i ett Connemara stuteri i Göteborg sedan hösten 2009.

 

Jag och Donna när vi tävlade på Piteå Ridklubb!

Min andra ponny jag haft var Emilion men som vi kallade för Emil. Han var också en maxad D-ponny som är född 2001. Vi köpte honom hösten 2008 av familjen Kamenskys där han tävlat upp till MSV A hoppning som 7 åring. Han hade en fantastisk hoppkapacitet men han var väldigt svårriden. Jag och Emil tävlade upp till MSV B hoppning och sommaren 2009 lyckades jag och Emil bli tvåa i Norrlandsmästerskapen. Sommaren 2010 såldes Emil till Linköping för att ví inte riktigt passade ihop.



Jag och Emil hoppar lite!



Jag och Emil när vi tävlade på Högbo Ridklubb!




Jag och Emil hoppar i somras.

Sedan fick jag jag Parisienne men henne kallar vi för Piggy. Även hon är en maxad D-ponny som är född 1997. Hon har tävlat upp till MSV A hoppning men massa vinster och placeringar, bl.a vinst i Falsterbo Ponny Grand Prix år 2007. Jag fick Piggy hösten 2009 men hon var tyvärr med om en transportolycka i Mars iår och hon har inte blivit frisk sedan dess. Så jag har inte hunnit tävla henne något. Nu har Piggy åkt till Skåne och ska där ska hon försöka bli frisk och om hom bli frisk då ska hon säljas som läromästare i dom lägre klasserna.



Piggy och Julia i Falsterbo.

Min nyaste häst heter Concurrent Van´t Heike men vi kallar han för Henke. Han är en storhäst på 168 cm i mankhöjd. Han är ett Belgiskt Halvblod e. Grandeur - Grannus. Henke är en snygg häst som har en otrolig hoppkapacitet och han gör alltid sitt bästa i alla lägen. Jag fick honom för ca. 2 månader sedan så jag håller fortfarande på att känna honom men än så länge är jag verkligen supernöjd med honom!! Mina mål med Henke är att kvala till 140 cm hoppning.



Första gången jag hoppade Henke!



Hoppträning för Anders Steneld.

Sååja, nu har jag nog fått med det mesta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0