Utvärdering Råneå, Boden, Jokkmokk och Överkalix

Nu ska jag börja som några andra ryttare gör på sina bloggar, med en utvärdering från varje tävlingsplats!
Tänkte börja med Rånebygdens ridklubb. Eller vad det nu hette. Det var första tävlingen som jag var på med Shanne.

Uppstallning: Vi valde att ha transportuppstallning då det bara var en endagars. Jag tyckte dom hade gjort parkeringen på ett bra sätt och ett + på det var att vi fick den närmaste platsen=bästa. Det var gott om utrymme att lasta på hästen igen och man behövde inte trängas mellan bilar och tranporter.

Framridning/framhoppning: Framridningen var i ett ridhus med ganska bra underlag. Det verkar vara svårt att få ett bra underlag i ridhus men dom hade lyckats ganska bra. Dom hade kunnat sladda oftare bara.
Framhoppningen var på andra sidan ridhuset så den var inte så stor. När det var litet så kunde man inte ta ut svängarna riktigt.

Tävlingsbanan: Var jätteliten och underlaget sög!! Det var så löst och mjukt så man for ner 10-15 cm. Banan var liten så man kunde inte ta stora svängar mot svåra hinder.

Funktionärer: Jag tyckte funktionärerna var trevliga och lagomt snabba. Det var deras första tävling tror jag så det var kanske svårt. Dock var det en som var ivägen då jag skulle svänga på en oxer så svängen blev jättekonstig. Dock hade dom tidtagning för hand så man kunde inte lita på att tiderna stämde. Det var en tjej som red betydligt söligare än mig men ändå vann hon med 2 sekunder.

Parkering: Vi hade ju uppstallning i transport och den tyckte jag var jättebra! Tror den andra parkeringen för bilar oxå var bra, men var ju aldrig där så..

Läktare: Minns inte om dom hade nån läktare. Tror inte det. Så dom flesta stod runt om.

Övrigt: Det var en trevlig tävling att vara på. Dock tror jag inte att jag far dit nån fler gång då det bara var en lokal och underlaget var så pass dåligt. Ett + var vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0